PSA/Peugeot-Citroen: "Αέρας κοπανιστός" στο υβριδικό τους μέλλον

Ο γαλλικός όμιλος παρουσίασε δύο καινοτόμες τεχνολογίες-κλειδιά που θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό το μέλλον των μοντέλων του.

Στην πρώτη και σημαντικότερη περίπτωση πρόκειται για ένα νέο υβριδικό σύνολο το οποίο ονομάζεται Hybrid Air και το οποίο, θα περάσει στην παραγωγή από το 2016, έχοντας ως βασική σύσταση το γεγονός ότι αποτελεί "ένα σημαντικό βήμα προς τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου από τα αυτοκίνητα στα 2,0 λίτρα/100 χλμ.".

Η καινοτομία του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος έγκειται στο συνδυασμό ενός συμβατικού βενζινοκινητήρα με μία υδραυλική αντλία-κινητήρα που τροφοδοτείται από πεπιεσμένο αέρα. Το προφίλ του μηχανικού συνόλου συμπληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. 

Παράλληλα, σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις που έγιναν στο πλαίσιο της Ημέρας Καινοτομίας που έχει καθιερώσει ο γαλλικός όμιλος, το παραπάνω μηχανικό σύνολο δεν διαφέρει ως προς τις διαθέσιμες επιλογές σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές τεχνολογίες του είδους. 

Έτσι, διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα, δίνοντας τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο το οποίο θα εξοπλίζει να κινείται βασιζόμενο, αποκλειστικά στον βενζινοκινητήρα του, στο συνδυασμό “αεροκινητήρα” και βενζινοκινητήρα και αποκλειστικά στον αεροκινητήρα του.

Ο γαλλικός όμιλος εκτιμά ότι αν η τεχνολογία αυτή εντασσόταν στα Citroen C3 και Peugeot 208, οι τιμές κατανάλωσής τους θα μειώνονταν σε 2,9 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 69 γραμμ./χλμ. 

Επιπλέον, εντός των αστικών τειχών, οι Γάλλοι διατείνονται ότι τα συγκεκριμένης τεχνολογίας αυτοκίνητα θα μπορούσαν να λειτουργούν ως μηδενικών εκπομπών, λειτουργώντας για το 60%- 80% του χρόνου τους και σε ταχύτητες κάτω από 70 χλμ./ώρα στο “Air Mode” και καταναλώνοντας μόνο πεπιεσμένο αέρα. 

Συνοψίζοντας, οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να αυξήσει την αυτονομία ενός συμβατικού αυτοκινήτου κατά 90%, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου κατά 35%. 

Παράλληλα, με την παρουσίαση του υβριδικού συστήματος, η PSA/Peugeot-Citroen αποκάλυψε μια νέα ευέλικτη πλατφόρμα η οποία μπορεί να φιλοξενήσει πρακτικά κάθε είδος αμαξώματος από hatchback και sedan έως MPV και SUV και θα αξιοποιηθεί για το 50% των αυτοκινήτων του γαλλικού ομίλου στις μεσαίες και μεγαλύτερες κατηγορίες. 

Σύμφωνα με την PSA/Peugeot-Citroen η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι κατά 70 κιλά ελαφρύτερη από τις πλατφόρμες που θα κληθεί να αντικαταστήσει, αποφέροντας οφέλη 22% στο "μέτωπο" μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Σε ό,τι αφορά τα πρώτα μοντέλα που θα λάβουν το χρίσμα της νέας πλατφόρμας, θα είναι οι νέες γενιές του Peugeot 308 και του Citroen C4 Picasso.